fredag 28 maj 2010

Har jag häst???

Det pågår tydligen hästräkning i landet eftersom vi fått ett formulär att skriva i.

Har vi häst eller har vi inte häst?

Om vi INTE har häst så undrar man om vi har om någon annans häst hos oss men vill inte veta vems?

Men om vi HAR häst så frågar man inte om någon annan härbärgerar den?

Om jag nu förstår det här rätt så måste hästägaren kryssa i .. "Ja, jag har häst" .. och om nu hästen vistas hos någon annan så måste denne också kryssa i .. "Ja, jag har häst hos mig" .. vilket gör att den hästen blir TVÅ hästar i statistiken, eller hur??

Svensk Myndighetsstatistik upphör aldrig att förvåna mig???

1 kommentar:

  1. Det verkar vara samma metod som vissa partier använder när dom räknar medlemsantalet. Haha.
    Ha en trevlig helg!
    Det regnar här men jag har försökt att vifta lite sol åt ditt håll.
    Kram =)

    SvaraRadera