söndag 2 maj 2010

Om Marie Picasso och min katt!

Min katt och jag har i över ett halvårs tid haft ett våldsamt kuddkrig. HON anser att huvudkudden i sängen är hennes!! Jag anser att den är MIN!!

Otaliga är de gånger som jag vaknat med akut andnöd, bara för att upptäcka att katten ligger ovanpå mitt huvud i hopp om att jag ska flytta på mig. Jag undrar hur många gånger det har fungerat utan att jag har vaknat??

Senaste månaden har jag varit GRYM! Minsta tendens till kuddstöld har bestraffats med handgriplig förflyttning till fotänden av sängen .. BASTA!!! Ett visst .. surt .. lugn har infunnit sig under några timmar tills kuddsuget infinner sig igen .. suck!

I natt fick jag mina ögonbryn tvättade!! Det var INTE skönt! Jag undrar hur många gånger det har fungerat utan att jag vaknat??

Min katt är en hittekatt. Jag har hittat henne själv .. utmärglad och nästan döende och jag önskade, önskade att Marie Picassos kör skulle ha vunnit i går. Dels för att många illa hanterade djur skulle ha fått chansen att .. i likhet med min katt .. terrorisera och utnyttja en alldeles egen människa och dels för att ..

.. Marie Picassos kör var bäst!! Hela tiden, alla låtar och alla kategorier .. bäst, bäst, bäst ..!!

1 kommentar:

  1. Ja, Maries kör var outstanding men du vet..hon är ju inte lika FOLKKÄR som Moreaus..;)

    Det där med kuddkriget känner jag igen förresten - det pågår ett sådant hemma hos mig också. Men min katt vill inte ha den för sig själv - hon KRÄVER att jag ska ligga där också så att hon får ligga tvärs över huvudet på mig. Och försöker jag flytta på mig, biter hon mig i kinden, eller på hakan. Fast inte så det gör ont förstås - det är hon för snäll för..men ändå! :D Det är bara att inse fakta..det är katten som bestämmer. :)

    SvaraRadera