fredag 28 maj 2010

Torka tårarna Anna ..

.. du gjorde ett fullständigt felfritt framträdande!!

Men Melodifestivalen har blivit en Cirkus .. för aldrig tidigare har jag sett så mycket smaklösheter, underlivsjuckanden, gräsliga scenkläder, akrobatiska dansare, gymnastiska krumbukter, påhittiga "överraskningar" och "konstnärliga"upplägg.

Det handlar inte längre om musik från olika länder .. det är show, politik och ett sätt att visa musklerna när det gäller tv-underhållning.

Och ärligt talat .. när det gäller den internationella biten tycker jag inte ens att det är underhållande längre.

2 kommentarer:

  1. Menar du att du orkar se eländet? Det har jag inte gjort på många år. Av årets bidrag har jag inte hört ett enda, och jag har tycjkt mig förstå av rubrikerna att jag inte gått miste om något.
    Kusinen från landet

    SvaraRadera
  2. Musiken är helt oviktig det skall vara spektakel och hysteriska skriverier som gäller.

    SvaraRadera