torsdag 13 maj 2010

Miljöpartiet är inte bara Maria Wetterstrand!!

Miljöpartiet sköt i väg som en raket när de inledde samarbetet med sossarna och vänstern .. och det var väl inte så konstigt. I jämförelse med Ohly och Sahlin framstod Maria Wetterstrand som den enda som stod med båda fötterna på jorden .. men nu sjunker statistiken.

Varför undrar Expressen .. beror det på att Maria Wetterstrand inte syns så mycket i media??

Ja, jag kan inte tala för någon annan än mig själv, men när Maria Wetterstrand började tala om att vi svenskar borde konsumera mindre varor och mer tjänster av solidaritet med de länder som nu börjat få råd att konsumera varor för att konsumtionen av jordens resurser skulle hållas på samma nivå(?) .. då sjönk mitt intresse för Miljöpartiet.

Bensinpriser som borde höjas med 2 kronor litern för att vi svenskar skulle "vänja" oss vid kommande oljebrist och för att vi skulle lösa jordens kommande energiproblem .. fick mig bli lite konfunderad?? Andra länder då?? Borde vi inte samarbeta med dem?? Kan vi skapa en egen liten svensk miljörening .. för hela världen .. alldeles själva?? Ska VI visa vägen för resten av världen .. och ser de och följer de oss då??

Hur realistiskt känns det, egentligen?? Särskilt som det tydligen ska betalas av alla rika som visar sig vara lika med alla som är något så när självförsörjande?

Budgeten med alla kostsamma energiskatter, skatter på handelsgödsel, skatter på transporter och önskemålen om en likformig befolkning visar att Miljöpartiet brinner för sin ideologi .. precis som Vänsterpartiet .. och i viss mån som sossarna gjorde förr innan de blev Staten och inte längre behövde sådant tjafs som ideologier.

Men jag vill inte bli omyndigförklarad, inte få mina val serverade av någon annan eller ge mig ut och slåss mot väderkvarnar. Och Miljöpartiet är inte bara Maria Wetterstrand med sina brinnande världsförbättrarvisioner ..

.. det är också Yvonne Ruwaida som ringer mobilsamtal för 44.575 kronor, handlar och åker taxi på riksdagens betalkort för 275.000 kronor utan kvitto och har fusklapp i sin lagbok(!) på sin tentamen.

Beror Miljöpartiets tillbakagång på att Maria Wetterstrand varit osynlig .. frågar Expressen.

Nej, jag tror det beror på att hon börjat tala .. men det är bara vad jag tror.

6 kommentarer:

  1. Helt rätt analys och ju mer de exponeras desto hårdare faller dom, dessa lattedrickande storstadsbor som vill utrota oss på landet.

    SvaraRadera
  2. Anonyma inlägg är inte värda att kommentera, eller hur... ;-)

    SvaraRadera
  3. ...liksom denna blogg ...

    SvaraRadera
  4. Och nu är Yvonne Ruwaida ute och vinglar runt på cykel - ja, kors....

    SvaraRadera
  5. Ajaj .. här måste jag ha trampat på ömma tår eftersom två människor besvärar sig med att lämna anonyma kommentarer för att tala om att det inte är värt att kommentera mitt "anonyma" inlägg och min "anonyma" blogg!!

    Miljöpartister, inte sant??

    SvaraRadera
  6. MP vill att Sverige ska återfå samma status som det hade på Olof Palmes tid. Trots Sveriges lilleputtformat lyssnade hela världen på vad han sa. Fortfarande är Sverige något av ett föredöme för andra länder, och är ofta ett slagträ i amerikanska, engelska och tyska valrörelser. Lita på att det kommer att ge genljud i världen om Sverige nu satsar stenhårt på ny miljövänlig teknik.
    Kamelsilaren

    SvaraRadera