fredag 21 maj 2010

Vad ska vi tycka nu då???

Aftonbladet, som räknas som en "röd" tidning som väldigt gärna vill se Mona Sahlin som statsminster, har i veckan visat musklerna och försökt tvinga hovet och prinsessan Victoria att ändra planerna på att låta pappa kungen vandra fram till altaret med dottern.

Argumenten har varit att det är otidsenligt, ett tecken på att en ofri kvinna överlämnas från en man till en annan och att det gäller en blivande statschef som därmed visar sig svag, osjälvständig och ojämlik.

I går berättade Mona Sahlin att hennes äldsta dotter gjort samma val som prinsessan Victoria och låtit sin far föra henne till altaret.

Vad ska vi tycka nu då, Aftonbladet??

Är det okej att en statsministerkandidat har så otidsenlig uppfattning?? Går det verkligen för sig?? Vad säger ärkebiskopen om det här???? Hur ledsen och förbannad blir Lena Melin??

Eller kommer det att äntligen bli tyst nu ...??

2 kommentarer:

  1. Jag tror att Lars Ohly hoppade av bröllopet för att inte han fick föra fram Victoria tillaltaret och väntande Daniel. Sedan så tror jag att Helle Klein är sotis för att hon inte fick viga paret. Lena Melin fick ingen sittplats bland de närmaste i kyrkan och allt beror på den kungliga svenska avundsjukan annat kan det inte vara. För det kan väl inte vara en löjlig maktmuskelvisning av små människor som inte har större saker i hela vår omvärld att bekymra sig över. Futtigt småsint agerande i den lilla lilla ankdammen världen.
    Jag undrar hur många av dessa åsiktsproffs som gift sig i kyrkan och där fick en massa bigotta regler och åsikter som de sedan var tvungna att följa. Jag har gift mig med tre gånger och det enda som frågades om var om jag ville ha karl ifråga och sedan var det klart- Undrar om HK och de andra har åsikter om ringarna eller Daniels klädsel eller annat - de inbjudna gästerna till exempel. Nu har fjädern blivit ett helt jäkla hönseri och jag förstår inte varför det är så här.

    SvaraRadera
  2. Just precis. Vår kronprinsessa är en modern kvinna med utländskt påbrå som bestämmer själv hur hon vill göra. Respektera det!!!!

    SvaraRadera