fredag 14 maj 2010

Hallå .. det här börjar likna MIN idé!!

Peter Jihde ska leda TV4:s valbevakning i höst och nu blir jag verkligen misstänksam!

Det här verkar vara första steget i att sno min finfina idé .. att presentera samtliga riksdagsledamöter och partiledare och allt annat löst folk som står på ministerkö under året före valet och sedan rösta ut stolpskotten ett efter ett.

Det som sedan blir kvar blir vår nya riksdag och regering helt utan partiordning och resten får försöka skärpa till sig under de kommande 4 åren.

Fast då hade jag ju tänkt mig att SVT skulle hålla i tåtarna och att alla telefonröstningspengarna skulle användas för att göra sevärda program eller något annat kul som som folket förtjänar.

... och nu börjar TV4 smyga runt MIN idé!!!

Att de inte skäms!!!

1 kommentar:

  1. Men vad ska Bert Karlsson och Perellan göra då. Nog skulle väl vi kunna få rösta för 9.90 samtalet också som kan gå till våra nationella lån - en av alla som röstar vinner sin egen vikt i miljoner kronor /kilot. Valdeltagandet blir högt jag lovar

    SvaraRadera