torsdag 20 maj 2010

Att förändra verkligheten är ..

.. inte helt lätt att göra på ett trovärdigt sätt vilket våra politiker börjar inse nu när valet börjar närma sig med stormsteg.

Som gräsrot har jag inte mycket att säga till om i de stora frågorna .. men min egen verklighet kan jag kasta mig över och försöka förändra nu när sommaren äntligen kommit. I dag har jag kommit på ett sätt att både förändra min närmiljö och mig själv .. ett helt nytt grepp!!

Vid trappan på baksidan av huset har vi en rosbuske som vuxit, vuxit och vuxit genom åren .. jag tror den planterades 1995? Trappan däremot har bara krympt, krympt och krympt .. vilket har varit en aning opraktiskt och smärtsamt.

I dag klippte jag ner rosmonstret, vilket inte var mindre smärtsamt skulle jag vilja påstå och hela äventyret lämnade intressanta ränder och rutmönster över hela kroppen .. och en trappa som man numera kan gå i. Med tanke på hur tydligt alla gamla kattungeklättringar på mina ben syns när jag blir solbränd, så kommer jag nog att se ut som ett abstrakt konstverk längre fram i sommar.

En ny trend, kanske?

Men nästa gång ska jag nog inte göra om det ifört shorts och linne??

Dessutom vill jag tipsa alla som i likhet med oss hittade torkvindan liggande på marken efter att ha gett upp under snömassorna i vintras ... köp INTE den billiga varianten för 199 kronor och tro att det var den du hade från början.

När jag väl fick upp den visade det sig vara en kort skapelse med tre "armar" som vinglade betänkligt när jag fick för mig att hänga TVÄTT på den??

Den vi hade förut kostar numera 995 kronor!!! Jag kan aldrig tänka mig att den kostade så mycket DÅ .. när det begav sig???

Verkligheten är full av överraskningar!

4 kommentarer:

  1. Har gett upp torkvindorna - den sista höll i en vecka. Nu är det sträck på altanen som gäller. Huset lär inte välta och gå sönder om det kommer en vindil

    SvaraRadera
  2. Sista torkvindan i min familj avgick när en kossa gick i närkamp med den. Efter det använde vi en höj och sänkbar torkställning i carporten .Nu har jag en lina på balkongen

    SvaraRadera
  3. Till Granntanten:
    Man ska hänga TVÄTT i torkvindor - INTE KOSSOR! Det är illa nog att de inte håller för några blöta frottéhandukar. Hänga blöta kossor i torkvindan - tänk vad folk kan hitta på...:-D

    SvaraRadera
  4. Åhhh .. en KOvinda??? Det är rent fantastiskt vad mycket det finns att lära sig!! Och jag önskar att vi hade åtminston 2 träd som stod så nära varandra eller något annat att vi kunde ha ett klädstreck .. fast då skulle jag bara hänga tvätt där, förstås .. ;-)

    SvaraRadera