tisdag 4 maj 2010

Förtroende är ..

.. lätt att förlora och svårt att återerövra.

Jag tänker på det när jag läser de rödgröna vallöftena och drar mig till minnes alla vallöften jag hört genom åren. Jag tror aldrig jag hört ett socialdemokratiskt vallöfte som inte följts av ett kraftfull MEN .. efter valet??

Jobbavdraget skulle BORT!!! .. och så blev det kvar.

De RIKA skulle beskattas hårt .. nåja, inte för hårt visade det sig.

Kilometerskatten skulle ge intäkter på 4 miljarder .. men redan nu börjar det talas om undantag för skogsindustrin och kanske norrbotten och då följer väl exportindustrin efter av konkurrensskäl , och så blir det bara inrikes varutransporter kvar .. som VI får betala.

Förbifart Stockholm blir en folkomröstning och RUT-avdraget försvinner (och det tror jag på för det sysselsätter ju bara KVINNOR?) men ROT-avdraget ska vara kvar (MÄN med verktygsbälten, det är grejor det!!).. tills vi läser det finstilta som säger .. så länge det behövs.

Vad "skatt på förmögna" innebär vet ingen, inte ens de närmast sörjande .. det ska de fundera ut EFTER valet?

Vilka förändringar som ska ske med sjukförsäkringen är också okänt även om det LÅTER som paradiset .. först blir det en utredning.

Jättebra med höjd a-kassa .. men bara 100 dagar.

Var alla praktik och trainee-platser ska komma ifrån, det vet ingen .. men reduktionen av arbetsgivaravgiften för unga ska bort.

Vi ska tvingas in i facket så att inga pampar behöver bli av med sina jobb och så att SAP får behålla sin valkassa .. annars blir vi straffbeskattade och bara det gör att jag direkt går UR facket och bara behåller a-kassan!

Jobben först .. blev jobben sist?

Det är inte underligt att politikerföraktet breder ut sig.

Och då känns det lite märkligt att läsa Alliansens 9 löften om vad de INTE tänker göra om de vinner valet ..

.. och känna ett obrutet förtroende för att det här är något de kommer att stå för!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar