torsdag 1 december 2011

Håkan Juholt och den stora kalabaliken.


I helgen samlas socialdemokraternas förtroenderåd .. 120 ombud från distrikten och distriktens ordförande, partistyrelsen, representanter från sidoorganisationerna och riksdagsgruppen mfl.

Då får Håkan Juholt ÄNTLIGEN göra det han tycker mest om. Han får TALA politik .. utan att gå in på onödiga detaljer, utan att bli ifrågasatt och med en publik enbart bestående av sossar.

Kan livet bli bättre!!

De som talat med Håkan i verkligheten blir övertygade .. skrev en bloggare på s-bloggar. INGEN ber om ursäkt som han!!

Han borde aldrig vara i riksdagshuset utan borde ständigt vara ute bland medlemmarna .. tyckte en annan.

 Ytterligare någon bevistade ett hallelujamöte i samband med ”Den stora förlåtelsen” och talade nästan i tungor i sin blogg när han skulle återge den händelsen. Det fanns till och med en antydan om att Håkan Juholt borde tala personligen med varje röstberättigad svensk fram till valet 2014 och eftersom det rör sig om ca 7 miljoner personer så försökte jag räkna ut hur lång tid det skulle ta.

Men det blev så mycket siffror och nollor och kommatecken att jag tappade bort mig ganska snart .. lång tid blev det i alla fall och många människor var det.

Håkan Juholt är STOR när han får plats och får TALA med partifolket.

Jag kan nästan se honom framför mig just nu.

Han skriver så tangenterna glöder, läppen darrar under mustaschen när han får till en extra känslosam vändning och ögonen fylls med ”riktiga” tårar när han tyst läser upp en särskild hjärtknipande och ideologisk formulering med provdarr på rösten och allt.

Han kommer att stilla vågorna, lugna de tvivlande och sätta stopp för den stora kalabaliken som skapats av illasinnade borgerliga ledarskribenter.

Så jag kan nästan slå vad om att alla dessa förtroendesossar som samlas på lördag, kommer att vackla ut med ett särskilt skimmer i ögonen på söndag, efter att ha åhört den Store Partiledarens nästan orgasmframkallande, ideologiskt smekande, härligt uppeldande och retoriskt fulländade tal!

Jag kan nästan inte tåla mig till söndag kväll eller måndag förmiddag när de första ögonvittnesskildringarna börjar droppa in på s-bloggar. Bara tanken på det högtravande språk som kommer att användas av de mest frälsta lockar fram ett lyckligt leende på mina läppar.

Jag hoppas vi får se samma känslouttryck för nästan utomkroppsliga upplevelser som vi fick ta del av under partiledarens installationstal på kongressen.

För det var en verkligen ett mellanting mellan politisk balansgång på slak lina och ett upphetsat frikyrkomöte .. som landade i den fulländade underhållningen för oss som såg på.

Men stackars alla kritiker som inte vet vilket ben de ska stå på eller vad eller vem de ska tro eller lita på och stackars Leif Pagrotsky som kommer att tvingas redogöra för vad han kommit fram till när det gäller sossarnas inställning till skatter som inte ska höjas och inte ska sänkas men som ska räcka till allt det godis som Håkan Juholt kastar ut till massorna som en tidig jultomte.

Och stackars alla som försöker hålla själva partiets ekonomi flytande i väntan på bättre tider.

Men nu håller vi tummarna för att inte Skavlan får Juholt att uttala sig på ett rubrikgivande sätt i morgon .. det kanske skulle vara förödande för inlevelsen i det stora talet.

AB, AB, AB, DN, DNSvD, SvD, SvD,

9 kommentarer:

  1. Ur halleluja körens bevingade skrifter; JAAAA Frälsaren! Håkan Juholt är en övermänsklig varelse med gudomlig kraft. (Översättarens anmärkning; För att ge Alliansen fler röster).

    SvaraRadera
  2. Det blir ca tio sekunder per person, alla dagar, dag och natt.

    SvaraRadera
  3. Om han får sova några timmar varje dygn så hinner han i varjefall säga förlåt ...

    SvaraRadera
  4. Eftersom han enl egen utsago läst ALLA mail som inkommit till kansliet och lätt som en plätt hanterade 800 kärleksansökningar på facebook får man anta att han klarar 7 mille fram till 2014.

    SvaraRadera
  5. En rysare i två delar. Skavlan och förtroenderådet. Sanningen är att det kan sluta hur som helst.
    Håkan Juholt är lysande som agitator och retoriker. Men, han har brister i sin ledarroll.Och ganska stora sådana. Vad är då viktigast en skicklig retoriker eller en skicklig ledare. Därom tvistar de lärde.

    /Peter

    SvaraRadera
  6. Om han träffar varje röstberättigad svensk i 5 min, och har 10 minuters rast/ timme och gör detta 10 timmar/dag i 350 av årets 365 dagar blir det: 35000 /år
    2010 fanns det 7033019 röstberättigade= drygt tvåhundra år. Det är en lång mandatperiod...

    SvaraRadera
  7. Jag riktigt ser hur du längtar. Tänk att ha en sådan gobit att se fram emot. Jag missar sällan Skavlan. Imorgon ska jag sitta klistrad framför TV:n....:-)

    SvaraRadera
  8. Bra skrivet, jag tar upp en del i min

    http://fredrik.vartsollentuna.se/2011/12/01/grodan-juholt/

    SvaraRadera
  9. Efter helgen så blir sossarnas nya standardfras "jag har förtroende för förtroenderådet"

    SvaraRadera