fredag 23 december 2011

Tack och God Jul ..


Julefriden sänker sig så sakta, det luktar gott i köket och skinkan är nästan klar. Rackarkotten fick sin julklapp på förmiddagen då en granne kom med en halvårsgammal Ikita-valp .. så nu har vi en svart-vit julmatta som ligger utslagen framför granen.

I köket klättrar katten på diskbänken och avsätter sedan små rödbetskladdiga fotspår över det nytorkade golvet, julgransljusen var sönder allihop trots att Maken testade med sin speciella testapparat .. ända tills jag satte i kontakten och allt godis är provsmakat så till den milda grad att jag misstänker att jag måste gömma undan det som finns kvar.

Allt är alltså som vanligt .. delvis under kontroll.

Egentligen så hade jag tänkt dela ut en del julklappar .. men varför göra det jobbigare än det måste vara? Jag sparar det till en annan dag .. ni får nog julklappar så det räcker i alla fall, hoppas jag?

Ett tack vill jag i alla fall hinna med ..

TACK!! .. för att ni finns, läser och kommenterar, fast jag är så dålig på att svara. Men jag LOVAR .. om dygnet hade haft 25 timmar så hade jag svarat på varje enskild kommentar. Jag läser dem alla och är oändligt tacksam för snälla, roliga ord, tankeväckande kommentarer och även för den kritik som öppnar ögonen för att det finns andra sätt att se på samma saker.

Och, varmt tack för att ni står för den enda plats i världen där jag fullständigt oemotsagd kan få tala till punkt!

God Jul på er alla som tittar in!!

7 kommentarer:

  1. God Jul Anybody!

    önskar

    Medborgare X

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt mysig jul och ett gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig och de dina, såväl tvåbenta som fyrbenta familjemedlemmar, en riktigt riktigt God Jul!
    Ha en mysig helg med allt det bästa julen kan erbjuda.
    STOOOOR KRAM! =)

    SvaraRadera
  4. Tina Häll23/12/11 20:04

    Hej Anybody! Jag vill önska dej o maken o hundar o katter en riktigt god jul. Jag är lite lat när det gäller att kommentera, men läser dej varje dag och håller med dej om det mesta! Önskar jag kunde uttrycka mej lika klart, och skriva lika roligt, härligt när du också blir lite mer privat och vi får en inblick i hur ditt liv ser ut! Jag själv är 60+, jobbar i vården, bor i storstan, gift för andra gången, 3 bonusdöttrar och 2 egna söner. I år har vi ny liten katta, Tindra, som slår med liten tass på julgranskulorna längst ner, spännande..!Förra året denna tid var det sorg,Sofia 13 år hade nyss lämnat oss, men livet går vidare, nya hundar o katter blir familjemedlemmar, men visst finns de kvar i hjärtat, de man har haft privilegiet att dela sitt liv med.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mycke kärlek Any!
    Vi hörs efter Jul.
    Kram från BajaMaja

    SvaraRadera
  6. Önskar dig och de dina detsamma.

    V

    SvaraRadera
  7. Tack det samma, God Jul till dig och de dina.

    SvaraRadera