torsdag 25 november 2010

Jag vill INTE ..

.. att det ska snöa!!!

Jag menar .. det var ju alldeles NYSS som jag skottade, eldade, kämpade med pellets- och hjortfodersäckar?? Om jag inte minns fel så var det faktiskt I ÅR vi hade årets värsta vinter, eller hur??

Då borde det ju i rättvisans namn inte komma en massa snö i år IGEN?? Nå´n jädrans ordning får det väl ändå vara på vädret!! Det är väl ändå inte möjligt att ha TVÅ årets värsta vintrar SAMMA ÅR???

Och vilken usel snö det snöar .. först är den så blöt att den inte går att skaka bort från skyffeln utan hänger kvar uppochner när jag försöker skaka av den och sedan är den så lös och fluffig att den flyger av innan jag hinner lägga den i en prydlig hög vid sidan av den yta som jag tänkte frigöra.

Och KALLT är det också!!!! Det var det inte heller länge sedan det var, vad jag kan minnas i alla fall.

Jag tror jag hatar snö och kyla!!

Varför har ingen uppfunnit en värmekanon som jag kan tina bort den förbaskade nederbörden med? Som en stooooor hårtork eller så .. visst vore det smart? Och så kunde man rikta in vattenflödet antingen till en granne som gillade snö och is .. eller som man själv djupt ogillar .. eller ut på en åker som ändå bara ligger där till ingen nytta just nu!

Årets Julklapp .. den besvärsfria snösmältaren .. skulle inte det vara nå´t att investera i??

4 kommentarer:

  1. Hatar med dig!

    Kola Viola hade en idé om att sätta en hårtork uppe i flaggstången för att smälta bort all snö. Saknar hennes underbara blogg som bara försvann utan förvarning :(

    SvaraRadera
  2. HMM .. det där med hårtork verkar vara en idé att ta fasta på? Jag sneglar på Makens kompressor och högtryckstvätt och undrar om man kan bygga ihop dem till en fungerande MegaHårtork??????????

    SvaraRadera
  3. Det är bara den nordatlantiska oscillationen som är i en negativ fas - sades i radion.
    Lätt, fin, lättskottad snö - vackert och härligt tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Kan man inte ordna en sådan där lövblås som gör tvårt om? Liknande en stor dammsugare faktiskt. Man bara suger in snön i ett stort munstycke, sugen får snön att genast smälta och sedan förs vattnet vidare till en tankvagn som makapären är kopplad till. När tanken är full så hämtas den automatiskt och körs till något av elbolagens tomma magasin där det töms. Man får bort snön , bidrar till att skydda miljön ochhålla nere elprisen med sitt deponerade vatten. Ujujuj - jag börjar tro att jag är ett geni!

    SvaraRadera