fredag 9 april 2010

En tvål i ett badkar ..

.. är väldigt svår att få grepp om och kan göra att man känner sig som en fullständig idiot när man famlar omkring i badskummet.

När nu Moderaterna sjösätter en "hemlig plan", för att med hjälp av "hemliga opinionsundersökningar", försöka sänka Miljöpartiet så känns det nästan som om de ger sig i kast med tvålen i badkaret.

För vad vill Miljöpartiet numera???

Vad står de för .. som inte går att ändra för en ministerpost??

Ska vi betala mer för el och bensin?? Ska vi jobba mindre .. och i så fall, hur blir lönen?? Hur är det tänkt?? Är det tänkt alls???

Tystnaden är nästan bedövande.

Lägger vi så till de socialdemokratiska och vänsterpartistiska tvålarna i badkaret så får väljarna full sysselsättning fram till valet i september.

2 kommentarer:

  1. I sådana här fall är tvålar i badkaret omodernt, jag rekommenderar de där fräsande badbomberna i olika färger. De far runt lite grann, fräser en aning och sedan försvinner de utan att störa.
    Miljöpartiets ideer om högre priser på el och bensin är toppen tycker jag för folkhälsan. Ingen jäkel har i längden råd med bilar så alla som inte bor mitt i staden får cykla dit de ska. Vilken kondition vi kommer att få och det som inte dödar - det härdar har jag hört. Cykel kan också kopplas till till det lilla privata vindkraftverket alla har på gården. Maken trampar i trekvart medan du lagar maten på den producerade elen. Samma sak med bad - man får trampa och dela badkar och vatten. Den ljusnande framtid är vår!
    Det enda jag gruvar mig för är om detta maktskifte sker och jag vill flyga på utlandssemester - blir jag tvungen att flaxa själv då?

    SvaraRadera
  2. Jag tackar för detta klargörande av Miljöpartiets politik .. det kommer att underlätta vid höstens val :-D

    Nu förstår jag bättre nyheten med subventionerade cykelreparationer som Mp utlovade!!!

    SvaraRadera