torsdag 6 januari 2011

ÄNTLIGEN!!!!

När Mona Sahlin valdes till partiledare sa jag till Maken .. Nu dröjer det nog inte så många år innan Pär Nuder dyker upp igen.

Och tiden gick .. och ingen Nuder??

Var har du nu din Nuder .. sa Maken försmädligt när jag häpet insåg att man VERKLIGEN tänkte låta Mona Sahlin dra hela valrörelsen.

Men .. NU är han på G, den käre Pär Nuder. Åtminstone om man får tro Expressen.

Han gör tydligen en socialdemokratisk klassiker och säger kokett NEJ NEJ NEJ .. samtidigt som han spelar under täcket med AB och och en liten kampanjstab och kohandlar med "det MÄKTIGA partidistriktet Skåne".

Ja tänk .. till slut verkar det som om jag får rätt i alla fall.

Jan Eliasson vill också ha förändring och uppmanar i AB sitt parti att .. Sluta klaga - se framåt .. och jag undrar om det är Pär Nuder som han ser som framtiden och frälsaren i mörkret?? Nuder har ju faktiskt varit tillräckligt smart för att hålla sig på avstånd från både Mona Sahlin och den rödgröna rörigheten de sista fyra åren.

Och OM nu Nuders taktik fungerar och OM han nu lyckas bli vald till Socialdemokraternas högsta ledare då ..

.. kommer han få leda en valrörelse där nästan hela det GIGANTISKA KÖTTBERGET av 40-talister gått i pension och resten av väljarna upptäckt vilka som ska betala pensionerna som försvann när Göran Persson och Nuder regerade!

Vilken rysare ..!!!

2 kommentarer:

  1. Sätter mig ner och väntar på att ridån går upp för detta drama. Ryseerr och biter på naglarna - undrar vem som skall ha huvudrollen?

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte se Pär Nuder kan vinna en debatt med varken Herr eller Fru Reinfeldt eller Anders Borg.

    Pär Nuder framstår bara som en liten arrogant fjant.

    Det är för övrigt väldigt jobbigt att inte "råka" stava hans efternamn fel.

    SvaraRadera