torsdag 27 januari 2011

Jag har fått en award ..

.. från Trollan.
Normalt sett brukar jag tacka så mycket, men ... för jag tycker det är lite jobbigt med bloggawards och de krav som medföljer. Man kan nästan säga att jag är lite allergisk mot företeelsen.
.
Men för en gångs skull, bara för det kom så oväntat och för att jag faktiskt både blev glad och överraskad så ska jag svara på vidhängande frågor. Men jag kan inte låta bli att undra över vem som först formulerade frågorna .. och varför??
.
Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står där?? Här kan jag välja mellan min telefonbok och I-ors lilla dysterbok som alltid ligger vid datorn .. och nu får ni gissa vilken jag valde? Sidan innehåller bara 3 rader så jag väljer att återge den i sin helhet ...
.
"Fel svar .. är de där som du letar efter när det rätta svaret finns mitt framför näsan på dig."
.
Vad var det senaste du såg på tv? Lätt!! Uppdrag Granskning om IKEA och ett avsnitt ur "I vår herres hage". Vi nostalgitrippar just nu, Maken och jag och har just betat igenom "The House of Eliott".
.
Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Inte ett biddevitt, ärligt talat.
.
När var du senast utomhus och vad gjorde du då? För knappt en timme sedan gick vi med hundarna, lade ut äpplen till hjortar och rådjur, såg svanar som flög så lågt att Rackarkotten blev förstenad av förundran och fyllde på fågelautomaten med frö.
.
Vad har du på dig? Just nu har jag svarta tights, en gammal kär, lång och vid, urtvättad tröja/tunika i lin .. svart på ena sidan, röd på den andra. Vad jag har under behåller jag för mig själv.
.
Vilken var den senaste film du såg? Film? Jag förutsätter att frågan gäller när jag var på bio?? Jösses?? Det var så länge sedan att jag inte minns .. Mamma Mia??, kanske???
.
Skulle du överväga att flytta utomlands? NEJ!!! Jag står med fötterna fast förankrade i svensk jord. Utan den svenska naturen skulle jag förtvina och dö .. känns det som i alla fall. Och även om jag är så less på vintern att jag inte vet vad jag ska ta mig till just nu, så vill jag inte vara utan våra årstider.
.
Tänk bara .. vårsol mot husväggen en kylig aprildag, varm sommarvind mot huden och doften från solvarma barr i skogen, sprakande färger på träden, hög och klar luft och ett kantarellställe under förmultnande löv eller en frostig vinterkväll när varje träd är som ett magiskt konstverk. VEM vill byta det mot en ständig sandstrand?? Eller en storstads stenöken??
.
Och så bör jag lämna denna award vidare till 5 andra bloggare .. det är det värsta. Jag vill ge den till ALLA!! Men det är ju fegt så jag väljer 5 bloggare som jag tycker borde läsas av fler.
.
Granntanten .. som bestiger livets berg med tung packning, självironi och en förbluffande envishet.
.
Epsilon .. på bloggen "Funderingar", för att hennes blogg är den enkla vardagen, en berättelse utan krav .. vilsam, mjuk och välskriven.
.
Apelsineld .. min absoluta FAVORITBLOGG när jag vill bli "upplyst", särskilt nu när Dackefejden ligger nere. Det är alldeles för lite kommentarer på den här bloggen!! Kanske beror det på att den är så bra att det är svårt att kommentera eller så är det för få som läser?? Det borde bli ändring på den saken, tycker jag.
.
Ghostopinion .. en gammal vän från min AB-tid. Cynisk, bitsk, produktiv och statistikjagande (Tillägg: .. och, naturligtvis .. charmig, smart och rolig!! Att jag kunde glömma det??). En av dem jag saknar.
.
Leo Beata .. på bloggen "Jag reserverar mig". Hon har något att säga .. det är synd att det inte är fler som lyssnar och inte blir det lättare av att hon försöker nå ut från AB:s bloggportal, det har jag egen erfarenhet av.
.
Så .. puh .. det här var jobbigare än jag trodde från början och bara för din skull Trollan!! I fortsättningen blir det det gamla förhållningssättet ..

5 kommentarer:

  1. Tack Anybody, vad glad jag blir!

    SvaraRadera
  2. Jag fixar min i morgon. Jag har precis lyckats med att ta mig ur livets snurrdörr

    SvaraRadera
  3. Tack any,kul att ha återfunnit dig (eller att du gjort dig mödan att återfinna mig, om vi ska vara korrekta). Vaknade nyss, pissnödig och lätt bakis och ska snart lägga mig igen. Men har lagt in dig som bokmärke.

    SvaraRadera
  4. PS. Du glömde nämna att jag är charmig, smart och rolig - inte bara cynisk och bitsk.

    SvaraRadera
  5. Ghostopinion .. jag kastar mig till marken av skam!! Men nu har jag åtgärdad mitt misstag och hoppas på syndernas förlåtelse .. snälla???

    SvaraRadera