onsdag 1 december 2010

Kan någon hjälpa mig räta ut ..

.. ett frågetecken som jag har problem med??

I Wikileaks läckande av diplomatpost ingår tydligen brev från Hillary Clinton där hon ber diplomater spionera på utländska politiker och FN-toppar. Om jag har förstått det hela rätt så har hon bland annat begärt insamlande av DNA och fingeravtryck .. hur sjutton man nu samlar in så´nt??

Jag läser också vad Julian Assanges advokat säger när Assange vägras delta via videolänk när det gäller anklagelserna om våldtäkt i Sverige .. "Jag vete katten om de inte är ute efter hans DNA??"

Frågetecknet som jag inte kan räta ut är .. VAD ska de med alla DNA och fingeravtryck till???

Sedan kan jag ju också tycka att det är lite märkligt att svenskt rättsväsende plötsligt fått ett så starkt intresse för ett våldtäktsfall med ytterst svag bevisning .. när kvinnor som blivit uppenbart och tydligt våldtagna och betydligt brutalare hanterade inte har en chans att ens få sin anmälan rättsligt prövad??

Det kan väl inte vara möjligt att USA i sin strävan efter att lägga vantarna på Julian Assange har ... ?? ... nej, så kan det väl ändå inte vara??? Så´na är väl inte VI??

Eller kan det??? Är vi ..??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar