måndag 30 maj 2011

Mer sprit?

Jag ser att Big Brother fortfarande pågår.

Det enda Big Brother jag har sett var det allra första och något av Paradise Hotel eller någon ungkarls/kvinns-såpa har jag inte heller följt, men jag har förstått att alkohol är en viktig beståndsdel i skapandet av en framgångsrik såpaserie.

Men varför begränsa sig till deltagarna?? För att få med min målgrupp skulle jag nog rekommendera en viss ranson till tittarna också ... vilket ger ett välkommet bidrag till stadskassan som bieffekt?

Då kanske det till och med skulle kännas meningsfullt med en utröstad deltagare i en påse??

AB, AB

5 kommentarer:

  1. Ingen dum ide´, Inte dumt alls!
    Jag skulle kunna tänka mig lite likör att ha till kaffet i så fall.
    Då skulle jag kunna ställa upp och rösta på Gurkan och alla de andra "grönsakerna" =)

    SvaraRadera
  2. @Libra .. ja visst är det smart!? Och så blir det en slags omvänd tv-licens, eller hur.

    Istället för att betala för att se på public service-utbudet så får man gratis sprit som ersättning för att se reklamkanalerna.

    Det blir bara mer och mer genialiskt ju mer jag tänker på det!! :-D

    SvaraRadera
  3. Kusinen från landet30/5/11 20:35

    Jag är rädd att det skulle krävas rätt mycket sprit om jag skulle förmås att titta på en dokusåpa, och det skulle jag nog inte alls må bra av!

    SvaraRadera
  4. Kusinen från landet30/5/11 21:14

    Vid närmare eftertanke förmodar jag att deltagarna i dessa såpor heller inte kan må så bra av de mängder sprit jag tycker mig ha förstått att de sätter i sig.

    SvaraRadera
  5. Antar att de som tittar redan har tänkt samma tanke som du.

    SvaraRadera