måndag 1 mars 2010

Mer MÄN med verktygsbälten ..

.. behövs det i städbranschen!!

För nu när Maken .. på grund av ett eventuellt diskbrock eller vad sjutton det nu är för fel på honom?? .. varit utslagen från allt fysiskt arbete så länge inser jag att hans "hushållsnära" insatser i hemmet värderas mycket mer än mina.

Det finns ingen hejd på hur duktig jag anses vara när jag snöröjer, klättrar och hackar istappar eller bär in eldningspellets och sköter pannan. Det är också berömvärt att jag sköter alla transporter och tyngre lyft. Anlita någon .. betala för hjälp .. är råden som haglar runt öronen, men när jag själv var utslagen för några år sedan var det inte en kotte som uppmärksammade att jag trots det slet mig igenom städning och annat hushållsarbete?? Att köra hem ensilagebalar och pelletssäckar från Lantmännen är en BEDRIFT medan samma mängd livsmedel från Coop är något helt normalt??

Det ÄR skillnad på arbete som utförs av MÄN med verktygsbälte och bilar med UTRUSTNING än det som görs av kvinnor med hink, moppar och trasor.

Jag har inget problem med RUT-avdraget ... sk hushållsnära tjänster och kan prioritera bland utgifterna så att det tillfälligtvis skulle kunna finnas ekonomiskt utrymme. Jag längtar efter ett rent hem och en kunnig människa som tar mig dit men .. mitt stora problem är hur i all sin dar jag ska kunna bereda utrymme rent fysiskt för att någon ska kunna komma åt att städa.

Vad jag verkligen behöver hjälp med är att frigöra ytorna så att de blir städbara .. jag behöver kraftfulla, logiska män med verktygsbälte som kan sortera högar, organisera kaos och transportera skräp ... utan att något .. för mig .. värdefullt blir förlorat!!

Fram för fler män i städbranschen så att den får ett välförtjänt och rejält statuslyft!!!!

4 kommentarer:

  1. Ååååå vad jag önskar samma som du!

    SvaraRadera
  2. Ååååå vad jag blev förvånad att min kommentar fastnade efter att aldrig tidigare lyckats få till det :)

    SvaraRadera
  3. hahaha .. kvinnor KAN!!!! .. nästan allt utom att få fram städbara ytor .. ;-)))

    SvaraRadera
  4. Där prickade du helt rätt!!!! In med fler män även på förskolor... min rygg går av!!! Och efter att maken tog en VAB dag med yngsta sonen och fick bära honom ett par timmar så ökade hans förståelse avsevärt för min rygg..
    Och inte hann han diska,dammsuga eller tvätta de timmar han var hemma... något man själv gör med barnet på höften...
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera