torsdag 9 september 2010

Jag gör skillnad på folk och folk!!!

Dagen D närmar sig och snart måste jag bestämma mig för vad jag ska rösta på??

Att det blir ett Alliansparti är väl ingen hemlighet precis .. men vilket??

Om jag skulle rösta på partiledare så skulle Göran Hägglund få min röst .. han är rolig, trevlig och försöker verkligen leverera genomtänkta svar. Hittills .. måste jag väl gardera mig .. så har han också stått för partiets åsikter hur obekväma de än varit för den stora massan.

Men det verkar banne mig som jag blir mer och mer centerpartist allteftersom valrörelsen framskrider??

För jag gör också skillnad på folk och folk. Jag bemödar mig om att känna in vem det är jag talar med och försöker anpassa mig .. precis som jag antar att de också gör .. efter vad vi har gemensamt.

Jag ger mig aldrig in i politiska diskussioner med någon som jag vet är enögt fokuserad på en viss fråga eller parti. Sjunger inte motionens och det nyttiga ätandets lov inför någon som tydligt lider av sin övervikt och undrar ALDRIG när det är dags för tillökning när människor är barnlösa trots ett långt förhållande.

ALLA vill inte prata om kläder och flärd. Många vill tala i oändligheter som sina barnbarn eller om orättvisor i samband med sjukdom eller skilsmässor .. ok, jag kan bjuda på det, till en viss gräns.

Men när Centerpartiet försöker skräddarsy sina informationsutskick efter väljarkategori så tycker jag att det visar mer intresse för väljaren än ... att "sortera folk" på ett negativt(?) sätt .. eller att försöka "skapa klasstillhörighet" också med negativa förtecken .. eller att de "fått fnatt"(?) .. eller att det är "nazistbeteende"(!!??).

Var får folk allt ifrån????????

Och i så fall framlever jag också mina dagar som en fnattande nazist som sorterar folk i egenskapade klasstillhörigheter!! Mormödrar, Viktväktare, Träningsfreak, Politikerfanatiker, Pyssel- och Hantverksmaniker, Upptäcktsresanden, Trädgårdskreatörer, Kostdiktatorer, Karriärstrebrar, Statusjägare och så vidare och så vidare ..

.. och allra värst är väl att jag anser att alla har rätt att vara den de är och att jag ser det som min skyldighet att möta dem åtminstone på halva vägen!!

Gör det mig till Centerpartist???

3 kommentarer:

  1. Ska vi bilda ett nytt parti? Partiet för Alla som är Eljest. Vad säger du om det. Jag skulle nog också vela frånochtill angående Göran och Maud om jag inte var klar över vad jag skulle rösta på. Maud är verkligen en tuff brud och fixar det mesta och Göran är en glad och sympatisk kille.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tror att Centern är ett parti du skulle passa i faktiskt :D

    Som arbetslös får man i Alliansens Sverige välja mellan att bli soldat eller hora… Det är valfrihet det!!!

    SvaraRadera
  3. Tina Häll9/9/10 20:03

    Jag tycker det låter bra med dej som centerpartist, själv har jag stödröstat på ett annat alliansparti fast jag eg tillhör ett större...för övrigt hurrar jag idag för att (s) har blivit polisanmälda för "röstskolan" i Örebro...!

    SvaraRadera