söndag 5 september 2010

Mitt medlidande är oändligt ..

.. tro det eller ej. Men som kvinna kan jag identifiera mig med Mona Sahlin och hennes minst sagt knepiga situation just nu.

Med ett bagage som skulle ha knäckt vem som helst blev hon inkvoterad som kvinna till jobbet som partiledare, bara för att bevisa att det är ett bra system och att KVINNOR KAN .. en uppgift som hon .. enligt min uppfattning som jag tydligen delar med Leif GW Persson .. helt saknade förutsättningar för att gå i land med.

Hon förväntades FÖRNYA ett parti som stelnat i en gammal och av väljarna redan bortvald politik, med hjälp av gamla stofiler som väljarna redan ratat och valde att försöka göra det tillsammans med två partier som drivs av en IDEOLOGISK DRÖM .. utan varken verklighetsbaserad eller ekonomisk trovärdighet.

Jodå, jag tycker oändligt synd om Mona Sahlin .. men jag har inte ett uns förtroende för henne.

Jag tänkte försöka förklara varför och sammanfatta alla konstiga turer i den rödgröna dansen, samla ihop alla missar, konstigheter, felval och motsägelser och alla gånger jag har tänkt på Peter Dalles snopne uppfinnare i Sundbyberg ... VI TÄNKTE INTE PÅ DET!!!

Men det blir för mycket .. det går inte att få till det även fast jag sliter mitt hår och skriver utkast på utkast.

MEN .. så läser jag vad Anna Dahlberg skriver under rubriken "SLARVPELLARNA" i Expressen och inser att det jag vill skriva redan är skrivet!!

Läs det .. särskild den biten som handlar om reaktionen på att maxtaxan på dagis enbart gynnar den ensamstående mamma som tjänar minst 31.000 kr i månaden.

Anna Dahlberg avslutar .. "Bland alla förklaringar till varför oppositionen hotas av ett nytt valnederlag den 19 september undrar jag om inte denna är den allra viktigaste. Väljarna tvivlar helt enkelt på att de rödgröna är redo att axla regeringsmakten. De saknar förtroende för en kvartett som gång på gång har visat att den tar politikens sakfrågor med en klackspark."

Åh, vad jag önskar att jag hade haft förmågan att skriva det debattinlägg som Anna Dahlberg skrivit .. det är så fullständigt heltäckande och säger precis ALLT som jag själv ville få fram!!

1 kommentar: