fredag 25 juni 2010

Ahhh .. åhhhh .. IIIIIIhhhhhh!!!!!!!!!!!!


Nu är det gjort!! Jag har BADAT .. utomhus .. precis som man ska på en midsommarafton.

Maken och Dottern har gjort en jordgubbstårta, med hembakade bottnar och allt .. precis som alla andra midsommaraftnar.

Och det finns en blomsterkvast på matbordet .. som kommer att stå rejält i vägen när vi äntligen får maten klar .. precis som den brukar varje midsommar.

Och .. faktiskt .. i år tog vi en liten truddilutt till lunchsillen också!! Det var jag som fick Magnus och Brasses låt från "Varning för barn" fastnitat i huvudet och det gick inte över förrän vi gemensamt googlat upp texten och med höga röster tagit oss igenom .. bonnlurk, läbbiga skurk, ynkliga parasit! Pottsork, snuskiga stork osv osv .. en riktig stämningshöjare att döma av inlevelsen!!

Men det där första .. badet .. är inte helt bekymmersfritt för mig som är familjens badkruka nummer ett.

För mig blir det ett inbördeskrig mellan hjärnan och kroppen.

"Det är bara att hoppa i" .. säger Hjärnan. "Det kommer att bli JÄTTESKÖNT, bara du får det gjort."

"Hahaha .. tror du jag går på den lätta!" .. svara Kroppen. "Det är KALLT .. och ONÖDIGT och förmodligen hälsovådligt också. Jag är väl inte en fullständig idiot heller??"

"Lägg av .. få tummen ur .." .. säger Hjärnan irriterat. "Stå inte där och gör oss båda till åtlöje din fjant!"

Och Kroppen kliver tveksamt i med fötterna .. vadar sakta framåt .. men vid knäna är det stopp.

"Jisses vad kallt det kommer att bli när det når MAGEN!!" .. stönar Kroppen. "Det är för tidigt .. kanske i juli .. eller senare .. titta ett moln förresten, då kommer det att bli ännu värre."

Och då är drar Hjärnan ur proppen, kopplar ett stryptag på Kroppen och TVINGAR, tvingar, tvingar ner den i vattnet.

IIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!

Detta är en process som tar minst en halvtimme .. varje gång!

Men ni kan inte ana hur stolt jag är över mig själv just nu!!

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLIHOP!!!

3 kommentarer:

  1. Men Any...tuffing....för mig...jag har INTE badat än!!!! Well done :-)
    Den där jordgubbstårtan = urfin! En sån modell ska jag göra! Drivor av "gubbar".
    Hoppas att ni haft det gött hele tin...det har vi...å solen skiner..ÄN. Men faktiskt igår var det riktigt mitt väder....ljusgrått härlig vind...ljum....härligt.

    Kram på dig :-D
    Miggan.

    SvaraRadera
  2. Du glömde Mmmm mmmm... för tårtan!

    SvaraRadera
  3. Miggan .. den bästa sommaren är den som har ALLT, lite bris, lite moln, en aning regn och sol, eller hur? :-)

    Mari .. Mmmmmmmmmmm mmmmmmmmmm!! Men du hade visst en jordgubbstårta du med och en härlig midsommar, tyckte jag att jag såg.

    SvaraRadera