söndag 6 juni 2010

Snälla lilla prinsessan Madeleine ..!

Vi är många, många medsystrar som fått våra hjärtan krossade. Vi har också gråtit i våra kuddar, ångrat saker vi sagt och gjort och grämt oss så att det värkt i själen över att vi varit så dumma att vi trott att det skulle gå att göra en prins av en groda.

Vi har känt oss utskämda, svikna, trampade på .. och trott att ALLA skrattat bakom våra ryggar och hånat oss för att vi varit så naiva. Vi har låst dörren, dragit för gardinerna, tjatat öronen av våra väninnor och bestämt oss för att ALDRIG lita på någon igen ... och tyckt att livet varit sluuuuut!

Men vi har också bitit ihop, sträckt på oss, torkat tårarna och gått vidare .. för vi vet att ju längre vi ligger och sparkar, skriker och förödmjukar oss, desto roligare och intressantare blir det för omgivningen. Det blir ett egenvärde att rota i vårt känsloliv, ta ställning och TYCKA hit och dit .. samtidigt som vi gör oss till åtlöje genom att överskatta vår egen betydelse.

Så du är i gott sällskap Madeleine. Du är bara en av många, många som haft otur i kärlek.

I dag är det Sveriges Nationaldag. Vi svenskar är dåliga på att fira vårt land .. i bästa fall viftar vi lite pliktskyldigt med en flagga, i värsta fall går vi ut och slår någon på käften i jämlikhetens eller nationalismens namn.

Sveriges Nationaldag är den dag som absolut är vigd åt royalisterna!! KUNGEN och hans familj är ju de som ytterst representerar det som är svenskt ...

.. men i år sitter en sessa hemma och kräver egentid för att vårda ett hjärta som krossades i APRIL?

För en vanlig svensk kvinna är läketiden kortare än så .. hon vet att ingen annan än hon själv har intresse av att älta något så vanligt mer än ett par veckor. Så hon håller huvudet högt, går vidare och låter det som är över vara just det!

Så ryck upp dig sessan ... livet har mer att erbjuda än ett evigt ältande av gamla svek. Det kommer nya .. det kan jag nästan lova!

8 kommentarer:

  1. Jo, men skillnaden mellan prinsessan Madeleine och oss, är att hon får lov att se sin kärlekssorg uthängd med stora rubriker och medias frossande. Det kan knappast underlätta att komma över det hela. Det är få saker jag är så tacksam över som att jag är totalt ointressant för skvallerpressen.

    Kusinen från landet

    SvaraRadera
  2. Men då finns det ju ännu större anledning till att bita ihop och inte göda media genom överdrivet vårdande av hjärtesorgen, eller hur?? På det här sättet blir det ju en "never ending story" som ständigt sätter exet i strålkastarljuset,

    SvaraRadera
  3. Ingen karl oavsett vem eller hur han var skall få mig att bli ett offer. Jag vet att livet kan verka vara slut och utan glädje efter att drömgroda seglat vidare men det finns massor med liv och nya utmaningar runt knuten och härliga människor och karlar. Snyt dig ,hoppa i skorna och gå ut och lev! Du har bara ett liv ta till vara det nu. En skitstövel skall väl inte vinna över dig genom att du bevisar att han var oersättlig på något vis. Lev!!

    SvaraRadera
  4. Men tänk er att ständigt vara utsatt för denna mediala uppmärksamhet, att gång på gång få läsa spekulationer och rena lögner om sig själv och sina vänner och bekanta. Att sedan ovanpå detta bli sviken av den man trott sig ha en framtid med och få uppleva hur skvallerpressen slickar sig om munnen och kastar sig över varenda människa som eventuellt vet eller gissar någonting i sammanhanget och slår upp allt i jätterubriker och verkligen gottar sig åt ens sorg. Jag tror nog att allt sammantaget kan bli för mycket för vem som helst. Det är säkert inte så lätt att bara bita ihop då. Det skulle inte förvåna mig om prinsessan egentligen vill hoppa av tåget helt och hållet.

    Kusinen från landet

    SvaraRadera
  5. Jag har det största medlidande med prinsessan Madeleines utsatta situation när det gäller media. MEN hon borde själv förstå att varje inställt åtagande kommer att generera helsidor i kvällspressen och spekulationer om "hemligheter" som ska döljas. Sett ur min synvinkel borde det vara skonsammare att bita ihop, sköta jobbet och sörja privat?

    Då blir det inte så mycket att skriva om.

    SvaraRadera
  6. Du är en sann optimist! Jag tror inte för ett ögonblick att skandalpressen skulle upphöra med sina skriverier om hon började på att visa sig offentligt igen. De skulle bara spekulera i om hon verkade glad eller ledsen och dra de mest besynnerliga slutsatser av varje påklistrat leende eller alvarsam min och ömsom hyckla medlidande, ömsom anklaga henne för att vara känslolös etc.

    Kusinen från landet.

    SvaraRadera
  7. hahaha .. jag ÄR en sann optimist!! Men fullt så naiv är jag inte att jag tror att skandalpressen skulle sluta skriva om kungahuset, oavsett hur väl de betedde sig.

    Men om Madeleine envisas med att mata dem med bilden av sig själv som en bortskämd, egotrippad, prinsessa på ärten .. så lär hon få leva med Jonas Bergström i bagaget länge, länge.

    Sen finns ju naturligtvis också möjligheten att avstå från hela prinsesseriet och leva med jetset- och kändisgängen på deras lika kända lekplatser .. vilket genererar precis lika mycket press men ställer mindre krav på närvaro.

    SvaraRadera
  8. Hon har ett skatteavlönat jobb att vara närvarande på. Skulle jag sticka till Bahamas och skita i mitt jobb pga av lite otrohet så skulle jag bli kickad!

    SvaraRadera