söndag 13 juni 2010

Skaffa dig en blogg .. LISA EK!!

Dagens stora behållning har varit Lisa Ek som .. under signaturen "lisaek81 29" .. varit synnerligen aktiv med kommentarer på den här artikeln i Expressen.

Det behövs bloggare som Lisa Ek .. unga, frispråkiga, människor som vågar .. och kan .. uttrycka en politisk uppfattning utan att vara partibundna, som kan ifrågasätta, reflektera och diskutera utan att tappa fattningen och försvara sig med låga påhopp.

Om Lisa Ek skaffar sig en blogg .. ja, då har hon i alla fall EN läsare!!

I väntan på den stjäl jag en av hennes kommentarer .. jag skrev bara ner några stolpar så det är inte 100% ordagrant citerat, men innehållet är 100% Lisa Ek.

Det går inte att hjälpa de fattiga genom att krossa de rika.

Det går inte att stärka de svaga genom att försvaga de starka.

Det går inte att skapa välstånd genom att avskräcka från sparsamhet.

Det går inte att förbättra för löntagaren genom att försämra för den som betalar lönen.

Det går inte att skapa broderskap genom att uppmuntra klasshat.

Det går inte att skapa kreativitet och framtidsvisioner genom att ta bort människors initiativförmåga och oberoende.

Det går inte att ge människor varaktig hjälp genom att göra för dem det de kan och bör göra själva.

Alltså bör inte de rödgröna vinna valet!

Jag hoppas du inte tar illa upp, Lisa Ek. Se det i stället som om du fått början till en fan-club!! :-)

3 kommentarer:

  1. Jag ansluter mig till de blivande läsarna om det blir en blogg. Har också noterat hennes inlägg. Mycket duktig tjej.

    SvaraRadera
  2. älskar att läsa Lisaek81

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte allt lät riktigt bra tills jag förstod vad det egentligen handlade om. För en stund trodde jag hon talade för de rödgröna. För de rödgröna uppmuntrar inte klasshat. De blå skapar ekonomiska o social klyftor mellan klasserna som leder till konflikter mellan klasserna o den ena skyller på den andre. Vem krossar de rika? Jag förstår inte vad som skulle argumentera för det. Vad gör det för en, som tjänar dubbelt så mycket som en annan, betalar mer i skatt till sjukhus, skolor o äldreomsorg? Vad är felet med att den som har råd att köpa LV väskor o äta ute varje dag delar med sig lite till sitt folk, sitt samhälle, land, sina medmänniskor? Vad ska familjer o arbetare göra när inte ens sjukhuset vill ta emot en om man inte har en fullgod försäkring som täcker allt? Ni kanske har hört hur det är i USA, där människor inte tas omhand om på sjukhus. Ett plåster o sen skickas du hem för att din försäkring inte täcker den vården. Jag vill hänvisa till Stellans tal i Kungsträdgården (http://www.youtube.com/watch?v=YDThMGSfOq4)
    Avslutar med den :)
    //en annan Lisa Ek, lisamyek.blogspot.com
    ps. jag skulle läsa Lisas blogg.

    SvaraRadera