måndag 21 juni 2010

Veckans mode för övermogna ..!!

Expressen har satsat på att ha "veckans modeblogg", där man låter en av alla våra unga modebloggerskor svara på en enkät. Alla är så jätteunga och rosiga om kinden sett ur min synvinkel .. absolut INGEN verkar vara på fel sida om 40 eller äldre.
.
Så synd tycker jag eftersom jag är övertygad om att andra halvan av kvinnligheten OCKSÅ tycker det är kul med kläder som sticker ut lite grand eller tillför livet lite glamour och flärd.
.
Veckans modebloggerska är Elsa Billgren och med henne har jag ju i alla fall något gemensamt .. vi älskar båda vintage och FYND från de mest oväntade håll.
.
Själv fick jag en snilleblixt häromdagen när jag passerade traktens största och mest välskötta "Loppis". Min vind är inte precis lika välskött men innehåller minst lika mycket grejor .. tänk, om det skulle vara möjligt med någon slags byteshandel??
.
Visst var väl det ett GENIDRAG???
.
Tyvärr så kom jag precis medan de lastade in inköpen från två dödsbon och min lysande idé föll platt till marken ..
.
Och i stället för att ha befriat mig från en massa samlade klenoder lämnade jag platsen med två nya FYND!!
.
En tvådelad klänning av fantastisk kvalitet .. som jag kan ha om jag blir inbjuden till nästa kungliga bröllop .. och en kinesisk sidenjacka, för sammanlagt 115 kronor .. visst var det väl en lysande affär!!
.
Visst var det???








3 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH vad fint! Jag vill ha! Jag efterlyser verkligen en modeblogg övermogna och gärna välväxta också. Sedan vill jag inte ha gör om mig reportage, jag vill ha FRAMHÄV mig. Jag får nog starta en egen outfitblogg för oss kubister på taxben.

    SvaraRadera
  2. Visst var det ett FYND!!!! Jag har såna skuldkänslor för att jag inte kan sluta köpa på mig saker som jag inte direkt behöver .. men VISST??? .. det VAR ett fynd????

    Och lägger du märke till katten som smög sig in i offentligheten?? :-D

    SvaraRadera
  3. Jag ser tre katter - en nos, en rumpa och en porslinskatt! ;)

    SvaraRadera