fredag 11 juni 2010

Jag försöker välja brudklänning till ..

.. Linda Rosing, men det går inget vidare.

Jag blir lite låg och tungsint av årets valrörelse så när jag såg att Aftonbladet och Linda Rosing vädjade om att läsarna skulle lösa Lindas brudklänningsbryderi, så såg jag det som en perfekt uppiggningsuppgift.

Men så fel jag hade.

Jag inser nu hur mycket mod det krävs för en bastant, trebarnsmorsa som närmar sig 40 att klämma in sig i en oskuldsfull vit tyll- eller sidenmaräng. Jag kan inte bestämma mig .. inte riktigt tända till på uppgiften .. det är riktigt illa.

Men jag vill minnas att Linda bloggat om att hon redan hyrt en klänning??

Så varför ska jag då förleda henne till att investera i en massa fluff för tiotusentals kronor? Egentligen så gör jag ju en god gärning genom att låta bli, eller hur??

3 kommentarer:

  1. Du borde slå upp ordet "bastant"...

    SvaraRadera
  2. Och ..??

    "Kraftig eller rejäl" .. vad är fel med det?? Eller tycker du att Linda framstår som en spröd och bräcklig varelse???

    SvaraRadera
  3. Tycker nog att Linda är både bastant och bas-tant.

    SvaraRadera