fredag 4 juni 2010

Erotik och politik eller erotik i politik??

Katerina Janouch skriver om det erotiska kapitalet i Expressen i dag. Hon konstaterar att paret Reinfeldt leder den erotiska maktkampen i svensk inrikespolitik men hittar också erotiska triggerpunkter hos samtliga partiledare.

Jag vet inte riktigt hur hon tänker där faktiskt???

Men i sak har hon säkert rätt ... men hon glömmer vem som är Sveriges Hetaste Politiker!!

ANDERS BORG .. jag säger bara det! Tänk er att möta honom i Sörmlandsskogarna iförd oljerock, gummistövlar och bössan över armen ... flämt!!!!

Jag tänker på klassikern "Lady Chatterleys älskare" .. och känner att här har vi minsann en skogvaktare som heter duga. Pulsen slår inte heller med lugnare slag när han också är den trygga väktaren av hela statskassan. Makt, det har också erotiskt kapital.

Anders Borg .. med sin hästsvans som bara tigger om att bli upplöst av ivriga kvinnofingrar. Med fast stämma, beslutsamt kroppsspråk och ett påtagligt självförtroende ... suck!! När han talar mot bonusar vid ett EU-möte bland andra makthavare eller om nödvändigheten av en stabil ekonomi .. så blir jag en blöt fläck framför Rapport eller Aktuellt!!

Katerina Janouch undrar om det erotiska kapitalet kommer att påverka valutgången här hemma i Sverige? Jag frågar Maken hur han ser på de kvinnliga partiledarna och han får något skrämt i blicken och vägrar svara .. men när jag pressar honom säger han att .. "till och med jag skulle ha en chans i politiken om det var så".

Det där "till och med" borde han ha utelämnat, tycker jag?

Jag läser att Socialdemokraterna faller fritt i de statistiska mätningarna och beror det på det erotiska kapitalet så behöver vi bara titta på Anders Borg och ..

.. på Thomas Östros för att förstå varför.

6 kommentarer:

  1. Vad säger din man om blogginlägg som dessa ;)

    SvaraRadera
  2. Han sätter på sig oljerocken och utnyttjar situationen .. ;-)

    SvaraRadera
  3. hahaha .. nej, men jag har väl fantasi!! ;-9

    SvaraRadera
  4. Gummistövlar och hästsvans ochekonomisk brilljans - Anders Borg ,Åh jag dånar!
    PS vet du vem som kommer att träffa en finansminister med hästsvans i augusti? Hihi!

    SvaraRadera
  5. Jag funderade starkt på att stänga av Granny från min blogg .. men så fick jag en SNILLEBLIXT .. jag kommer, jag kommer Granny!!! För visst vill du väl ha besök av mig i augusti??? ;-)))

    SvaraRadera