fredag 25 juni 2010

Jag har slutat fira midsommar ..

.. eller rättare sagt, vi firar inte midsommar med festande längre. Däremot så har vårt midsommarfirande ändrats till midsommarlunch, midsommartårta, midsommarkrans och midsommarbad .. om vädret tillåter.

Och det gör det i dag!! Yiiipppeee!!!

Eller???????

Jag har gjort min del av nubbevisor, "sexy dancing", löst världsgåtorna utan att komma ihåg vad jag kom fram till och lallat mig igenom samtal som jag inte ens visste vad de handlade om medan de pågick.

Jag har lyssnat på alldeles för många "humoristiska" giftpilar som äkta makar passat på att avfyra under spritens ursäktande dimma, tröstat otröstliga, äcklat vänt ryggen till den som inte fick behålla det som nyss hälldes i, medlat när fel partner hamnat i fel situation och blivit upptäckt av rätt partner .. suck .. och blivit skrämd av några som släppte ut agressiva monster när spriten öppnade dörren.

Jag kommer ihåg spegelbilden av vad som blev kvar av det uppsminkande ansiktet och ångestfyllda uppvaknanden med ett luddigt minne ..

.. det var någon ????? ... som kom in med en senkommen .. och tyvärr alldeles nykter .. gäst i famnen och ropade glädjestrålande ..

.. KOLLA .. vilken LIIIITEN kille!!!!

Var det JAG?????????????

Jag har vuxit ifrån midsommar .. och andra redlösa tillfällen!! Det gjorde jag när vi fick barn .. min dotter har ALDRIG sett mig berusad .. men det betyder inte att jag är nykterist.

Jag håller helt och fullt med Katrin Zytomierska .. alkohol är ett trevligt inslag i livet .. om man bara kan handskas med det!!

Tyvärr så är det alldeles för många som inte kan det.

4 kommentarer:

  1. Helt rätt, lagom är bäst i alla sammanhang och i all synnerhet när det gäller alkohol.En visit vid midsommarfesten för att prata några ord med gamla bekanta som man träffar i stort sett endast då och där, litet god mat med en nubbe och sedan ett glas vin, det räcker gott och väl och bra mår man även dagen efter. Glad midsommar!

    Kusinen från landet

    SvaraRadera
  2. Yes!! Det kallas för att plocka russinen ur kakan .. den bästa biten är ändå innan spriten börjar flöda alltför fritt, eller hur? :-D

    SvaraRadera
  3. Det är inte lagommidsommaren som folk behöver utan den goda midsommaren - just den du beskriver. Det vore en nåd att stilla bedja om om man lät det bli så för sin egen skull och omgivningen. EN SKÖN MIDSOMMAR PÅ DIG CYBERSYSTER!

    SvaraRadera
  4. Vem ska jag fira med?

    SvaraRadera