onsdag 2 juni 2010

ajajajaj .. i dag finns inte mycket utrymme för ..

.. GLAMOUR!!

Jag är klar!! Har släpat bort ett halvt, urgammalt äppelträd från gräsmattan inklusive gammalt skatbo och allt. Jag känner mig jätteduktig och stark .. åtminstone gjorde jag det när jag höll på. Nu har jag suttit en stund och känner hur det värker i muskler som sakta stelnar till av ren chock!!

Jag visste inte ens om att jag hade dom förrän alldeles nyss?? Ajajajaj .. det stretar, stramar och värker och det sista jag tänker på just nu är flärd och glamour! Om bara 5 minuter ska jag däcka i min fåtölj med en pläd över kroppen.

Men annars .. när jag är mitt vanliga slappa jag, så är faktiskt Dita von Teese något av en inspirationskälla. Hennes stil är inte min, men hennes inställning .. "Känner du dig fin kommer du oundvikligen att ha en bättre dag" ... den gillar jag.

Jag har skåp och lådor fulla av kläder, accessoirer, smycken och scarves och hyllor fullproppade med skor. I ett hörn finns en box med armband, en skål med broscher, ett smyckesskrin med örhängen, en ampelhållare som håller ett imponerande antal halsband och en liten kartong med glasögonbågar från 50-talet fram till i dag. Allt är fyndat på Tradera eller köpt second-hand, kärleksfullt hopsamlat under ett helt liv och nästan inget bär jag utanför hemmets väggar.

Men Dita har så rätt .. när jag klär mig i tights och kimono blir jag en helt annan person, en rockabilly-klänning skickar andra signaler och varför inte städa köket klädd i något hemsytt i spetsar och satin när tråkjobbet ändå måste göras???

Det är roligt att leka lite för sig själv. Det piggar upp omgivningen, gör dagen lite roligare, sätter lite sprätt på äktenskapet och överraskar helt klart oväntade besökare!!!

Så .. fram för mer glamour, färg och lite vansinne i vardagen!!

2 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart och sunt. Självklart ska vi piffa upp vardagen!:-)

    Om du dessutom har en kär man som beundrande publik vid din sida, så ska ju självklart tvagningen av spisen, utföras med strumpeband, spets och satin, sippandes på ett glas champagne!!

    Fram för mer glamour, åtminstone den tid du inte heroiskt släpar äppelträd ;-))

    Eller i jämlikhetens namn kanske han kan stå för tvagningen och du för sippandet på champagnen. Någon förbannad rättvisa ska det väl ändå finnas!;-)

    SvaraRadera
  2. Stilettos fjäderboor och champagne gör definitivt tillvaron roligare.Kan du inte skaffa maken ett par raffiga tights och så kan han vicka på höfterna ,göra vågen för dig och langa kall champagne medan han utstötter muntra tillrop inför din gärning.Det är vardagsglamour som peppar en arbetande kvinna.

    SvaraRadera