torsdag 17 juni 2010

Kvinnor behöver väl inga pengar??

I gårdagens partiledardebatt var Mona Sahlin mycket upprörd över att regeringens jobbskatteavdrag hade gynnat kvinnor!!!

Vad var det för orättvisa? Kvinnor vill väl inte ha så mycket pengar .. de vill hellre ha ARBETSKAMRATER .. fler arbetskamrater, det vet Mona Sahlin för hon är kvinna själv!

Kvinnor behöver faktiskt inte så mycket pengar! De tycker det känns trevligare att dela med sig till andra i samhället .. KVINNOR är SÅ solidariska, precis som Mona Sahlin själv.

Att sedan kvinnor som grupp har lägre löner än män, det är ju en självklarhet när man vet hur det verkligen ligger till, eller hur? Och här har jag suttit och varit upprörd över att Kommunal inte gör mer för mina systrar i vården? Så dumt av mig!

Och när jag hör kamrat Ohly tala så ... ja, kanske hon har rätt .. för om vi får ett samhälle där vi traskar omkring i samma Mao-pyjamasar och med samma kommunalt klippta pott-frisyrer, så finns det ju inte så mycket roligt att lägga pengarna på.

Då kanske det känns trevligt att staten fördelar våra pengar rättvist och bra .. mer åt dem som bestämmer och fördelar och mindre till dem som gör själva jobbet??

Och fler statligt anställda arbetskamrater?

2 kommentarer:

  1. Kan vi inte få en kollektiv lönepott där ALLAS pengar sätts in oavsett om jag skurar toaletter opererar hjärnor eller är politiker. Allt portioneras ut åt alla med samma belopp. Sedan kan vi ställa oss i kö för 18 år framåt för en statligt tillverkad bil som går på biologiskt bra drivmedel s k KÅLKRAFT.Medan vi bidar vår tid så kan vi börja odla kålfälten för vår , djuren och bilarnas energitillförsel. Jag skall ställa mig i kö för att få låna odlarhackan och även få mig en egen soladeritetsuniform. Klipper mig gör jag själv för att vara lite frivol.... -Du ljuva framtid där de som lider av hjärnbrist får regera.

    SvaraRadera
  2. Om jag kollar noga på vad som sägs så är vi kvinnor nog skapta för att ingå i ett harem. Vi kan ingå systerskap med de andra hustrurna och få massor av solidaritet "arbetskamrater och så kan vi belönas med en vacker klänning och vänligt bemötande av vår man. Pengar behövs inte alls det ekonomiska sköter vår dyre make om. Tänk att bara känna gemenskapen med de andra på lika villkor och bara segla runt i systerskapet, föda barn, skvallra och vara solidariskt lycklig.

    SvaraRadera