torsdag 3 juni 2010

Sommar .. skynda, skynda att koppla av, upplev och ..

.. kom i form! Tidningarna är fulla av tips som ska ge dig den ultimata semestern.

Framför allt ska du GRILLA!!! Grilla, grilla .. allt inklusive dig själv. Alla vi träffar ser lyriska ut och säger .. ÄNTLIGEN kan vi börja grilla .. och vi hummar lite instämmande så att ingen ska förstå att .. oj, hur ska jag säga det här .. vi grillar INTE!

Vi vill inte äta vår mat ute tillsammans med alla insekter och med rinnande smör, vill inte diska grillgaller eller skrapa bort svartbrända kanter från kött, grönsaker eller grillkorv som ingen vet vad den innehåller. Man kan grilla ananas till pannkakorna läser jag .. och undrar .. hur grillar man pannkakor?? Men det är kanske meningen att pannkakorna ska tillagas INOMHUS för att sedan förses med grillade tillbehör??

Grillning är tydligen en konst .. ett härlig middag i kvällsolen och det efterlyses grilltips och ges grilltips och säljs grilltillbehör och proffsgrillar.

När man inte grillar ska man träna fram sommarkroppen, boosta fram positiv energi för att få ut det mesta av sommarglädjen och slänga på sig nyinköpta shorts och nätta sommarklänningar .. för NU kommer värmen!! Solen kommer ... och det gäller att passa på och koppla av allt vad tygen håller och hinna med en resa och upplevelser och varför inte något strapatsrikt också som imponerar på omgivningen .. samtidigt som kroppen ska smörjas och vårdas så att den inte tar skada av solen.

Så finns ju också möjligheten att köpa en risig sommarbil för att hinna shoppa och besöka sevärdheter och Grönan, Liseberg och diverse Sommarland .. och då står Bosse Bildoktorn till tjänst med tips på hur du får skrothögen att hålla över semestern .. och du ska hinna, hinna renovera inte bara dig själv utan också bilen.

Många mår dåligt på semestern .. står det i AB. Konstigt .. härliga sommarveckor i en natur som aldrig är vackrare?

Vart tog den gamla, vanliga, hederliga semestern vägen? Den som inte innehöll mer upphetsande nöjen än promenaden till badviken, smultronplockning, fika med släkt, vänner eller grannar och en tupplur i hängmattan??

Vem spelar spel eller gör upptäcktsfärder i naturen tillsammans med barnen, läser en bok och nöjer sig med kall skinka och potatis??

Att göra ingenting .. det är en underskattad semestersysselsättning.

3 kommentarer:

  1. Hej Any!

    Å va jag håller me....jag är ingen grillare...just för de förbaskade grillgallren!!!

    Å JA....ska man följa tidningars råd....ja då blir man som som det grillad köttet...man kan bli svartbränd i kanterna....

    Jag har nu semester....och vet du...jag bara mest....ÄR.....

    Ha det fortsatt lugnt å skönt....kramen från Mig :-D

    SvaraRadera
  2. Att bara VARA .. det är ju det som är själva meningen med semestern tycker jag. Allt stress efter upplevelser, resor, den perfekta sommaren med bikinikropp och solbränna och fester och jag vet inte vad .. det får jag bara panik av.

    .. och stor kram från mig också, jag är så pressad nu av alla extraplikter så jag hinner inte höra av mig som jag egentligen vill.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att folk vill hinna massor i hopp om att få en perfekt semester, och det vet ju tidningarna om, så de passar på att tjäna lite pengar på att skriva om ämnen relaterade till det. Men det leder ju bara till ännu mer stress, så folk skulle sannerligen må bra av att öva sig på att bara vara.

    SvaraRadera