måndag 7 juni 2010

Jag har en obesvarad kärlek ..


.. till spetsar och volanger!

När jag läser bröllopsreportagen .. en del, lite grand .. så fastnar jag för dem som beskriver kläder.
.
Åhh .. vilket överflöd av helsidenduchess, mikadosiden, silke med handbroderade pärlor, spets tillverkad av 100-åriga nunnor .. ? .. eller var det 100-årig spets?. Venetianska spetsar, tusentals fastsydda pärlor, silkescrepe med silkestyll, silke dekorerat med pärlor och ädelstenar .. jag vet inte vad allt är, men oj vad jag skulle samla på mig om jag var rik eller kunglig!!
.
Men det är TUR att jag inte är det .. för visst köper jag på mig en top eller blus med volanger, rysch, pysch eller spetsar någon gång då och då ..
.
.. men jag ser faktiskt inte riktigt klok ut i den sortens kläder??
.
Tänk bara hur det hade blivit om jag fått fria händer vid ett påkostat kyrkbröllop? INGEN hade andäktigt utrop WOW då minsann.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar