måndag 21 juni 2010

Av alla märkliga reaktioner ..

.. på kronprinsessan Victorias bröllop så tar nog den här priset!!

Den åldrande "stjärnan" Anita Ekberg, som tydligen är "hemma" i Sverige på besök för att fira 50-årsjubileet av Federico Fellinis film "Det ljuva livet". Varför det nu ska firas här, det fattar jag inte?? Det var i alla fall den filmen som gjorde henne berömd och omtalad och sedan dess har hon varit bosatt i Italien .. eller var det Spanien eller något annat land däromkring??

Hon är UPPRÖRD över att bröllopet blev för DYRT!!

Hon tror sig veta att svenskarna lider svårt av de dåliga tiderna och inte har råd att äta sig mätta!!

Hon RASAR!!

Varför kommer hon hit och rasar .. undrar jag? Vad vet HON om hur det är att leva i Sverige som hon har uttalat sig så negativt om i nästan 50 år???

Vi kan väl rasa själva, vi som verkligen bor här!!! Så kan hon i sin tur rasa lite över förhållandena där hon bor, över Berlusconi och hans mediamonopol och hans kvinnoaffärer?

8 kommentarer:

  1. Hon verkar vara bitter på sig själv eller kanske demmet för dettta var det finaste jag har sett på länge och känslosamaste. detta är en super bra PR för Sverige och svenskarna, hela världen såg på att svensken är ödmjuk och med känslor humor värme gledje och även kungahuset. Sjöv är jag inte bördig svenk men jag bara söger LYCKA TILL NI VACKRA KRONPRINSES PARET för ni är värd detta och stakars Anita!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Men vaddå, hon har ju rätt. Sluta slicka monarkin i arslet tills ni blir bruna runt munnen!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig. Men vissa tar väl alla chanser de får att synas lite till. Av alla saker att bli upprörd över här i världen så är det här med bröllopet ganska banalt tycker jag.

    Själv har jag blivit mer vänligt sinnad mot kungahuset nu än jag var innan 19 juni. Inte för jag hade en åsikt om det innan men nu är det enbart positivt. :-D

    SvaraRadera
  4. Det var en ganska vettig kommentar av Anita Ekberg. Vad vet du om vad hon säger i Italien om Italien? Hon fick en fråga och gav ett svar från hjärtat. Pensionärer äter kattmat och samlar tomburkar, ensamma mammor har sina barn på fritids hela sommaren därför att de måste arbeta. Kronprinsessan däremot festar i dagarna sju med sina rika vänner för våra skattepengar. Det behöver man inte vara kommunist för att känna ett styng av obehag inför.

    SvaraRadera
  5. Äter kattmat????? Hur löjlig får man bli? Vet du för det först ad kattmat kostar och smakar. Anita har inte varit hit sedan hon visade upp Rick v.Nutter på forntiden och vet näpeligen hur vi har det i Sverige skall vi ha sanningsvittnet så får vi väl använda någon mer uptodate anser jag .

    SvaraRadera
  6. Och? Festen var skandalöst överdådig. Pengarna som detta kostade kunde ha gått till så mycket mer än det jippo som bröllopet var.

    SvaraRadera
  7. Välkommen till verkligheten, granntanten. Vad Anita Ekberg vet om Sverige är väl rätt ointressant, hon vet kanske hur fattiga människor har det, och antar (med rätta) att sådana också finns i vårt eget land. Men jag vill naturligtvis inte förstöra festen för någon, blunda och dansa gubevars!

    SvaraRadera
  8. Ledsen att förstöra för dig jag lever i verkligheten Jopphejdi. Jag tycker iaf att det finns sanningsvittnen på närmare håll. Fattig eller inte. Jag TROR inte att äldre dam i sitt lilla italienska slott är så insatt i hur dewt är att leva här och nu och utan pengar.Tvivlet faller inte på Anita utan den som intervjuade henne om hennes åsikter

    SvaraRadera