lördag 12 juni 2010

Jag hade garanterat och säkert dött ..

.. av skräck, eller blivit personlighetsförändrad för evigt om någon lurat in mig i gondolen "Skyview" Globens utsida .. och den stannat på 40-45m höjd!! I 1,5-2 timmar satt de där .. vilka hjältar!!!

Jag har en höjdskräck som inte kan beskrivas. Det modigaste jag gjort i hela mitt liv var när en stackars svala fastnat med vingen under takkanten på vårt hus, på 6-7 meters höjd och jag lyckades klättra upp för att rädda den.

Tyvärr så misslyckades räddningsförsöket, trots att fågeln bara var någon decimeter från mig. Jag kunde inte frigöra handen från stegpinnen .. jag var fullständigt fastfrusen vid den av ren skräck och att jag tog mig ner var ett rent under. Det tog tid kan jag berätta .. och sedan fick Maken åka och hämta hjälp, så svalan fick friheten tillbaka .. medan jag satt och skakade på grusplanen framför huset.

Jag är nog också den enda som krupit nerför Kinesiska Muren .. jag hann tyvärr alldeles för långt innan jag upptäckte att det fanns ett stup på min vänstra sida. Hade inte en grupp tyska turister förbarmat sig över mig så hade jag väl suttit där än.

Nu får jag svindel bara av att se bilderna från Globen. OM jag .. mot all förmodan .. hade varit med på den färden hade de fått söva ner mig eller låtit mig vara kvar tills det hela var reparerat och klart.

För ALDRIG, ALDRIG .. hade någon fått mig att gå på en provisorisk bro över till en annan gondol.

Jag får ångest bara av att tänka på det ..

3 kommentarer:

  1. Äsch, du skulle nog bra gärna bli omhändertagen i famnen hos en stor stark brandman, som tryggt hjälpte dig över;-)

    SvaraRadera
  2. Åh nej du .. jag får hög puls och andnöd bara av att tänka tanken och den mannen finns inte som kan locka ut mig på höga höjder!! PANIK .. det är det enda som jag skulle känna .. förmodligen skulle jag hoppa för att få det undanstökat!!

    Usch .. nu får jag synrubbningar och hjärtklappning .. ;-)

    SvaraRadera
  3. Känner likadant!! Gå över en provisorisk bro 40 meter upp i luften? Nu är det ju skillnad på en liten spång eller en stadig bro med höga räcken... undrar hur den såg ut? Kan inte någon vänlig människa bifoga en bild på detta spektakel?

    SvaraRadera