fredag 26 februari 2010

Blogger Koden!!! Vår tids mysterium?

Nu när det bara är OS överallt så behöver jag något annat att roa mig med och som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag börjat samla och studera blogkoder.


Sådana där mystiska ord som antyder en mening som jag inte har en aning om?

Precis som med all annan forskning så drar även den här till sig medforskare. Granntanten .. som även studerar google-översättningar .. har funnit ordet MUFFLOZ under sin forskarmöda bland kommentarsfälten.

Hon tror att MUFFLOZ är en läskig sjukdom som drabbar mufflonfår och jag drar mig nästan för att krossa hennes naiva och godtrogna forskarrön.

MUFFLOZ är naturligtvis den röda och irriterade huden som blir kvar efter intensiv Brasiliansk vaxning .. som bland annat Linda Rosing gör ohämmad reklam för på sin blogg. Svår MUFFLOZ kännetecknas framför allt genom en slingrande, ostadig gång och en benägenhet att hänga mot väggar eller ligga i soffor.

Sorry, Granny .. men så är det!!

WORIVAT .. är ett mycket trevligare ord. En liten bekymrad halvapa från Amazonas djungler. Ljusbrun med vit tofs på huvudet med ett enormt tröstbehov. Jag tror vi alla har behov av en liten WORIVAT för att känna oss behövda och uppskattade!

UNDEP .. är väl förmodligen det nyaste nya inom lyckopillerindustrin!! Hepp!!! Ta en UnDep och känn dig som en ny människa!!!

BACTOMI .. låter som något obehagligt som görs för att undersöka ställen på kroppen som man helst vill undvika att få undersökta ..... brrr ...

.. jag tror jag sticker och kommenterar och forskar vidare efter nya ord och ett eventuellt sammanhang eller hemligt meddelande?

2 kommentarer:

  1. Härmed beställer jag en Worivat, du har precis fått mig att inse att jag har behov av en sådan. Tar du VISA-kort om jag får hit den med bud genast? Är det som jag trodde att vi blogare har något handikapp eller varför är det en internationell sådan skylt vidlösenordsrutan.

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också ihjäl mig efter en Worivat!! Den kan få dela huvudkudde med mig och Hittekatten .. den lilla rullstolen symboliserar att vi kan få kodorden upplästa för oss om vi ser illa .. hur det nu går ihop sig med att kan skriva kommentarer med samma handikapp????????

    SvaraRadera