tisdag 23 februari 2010

I stället för OS!!

Fredrik Virtanen skriver om sin sorg över att inte tillhöra den hysteriska OS-gemenskapen och jag kan inte annat än att erkänna att ... jag tittar inte heller på OS-sändningarna!

Det är nästan lite pinsamt och osocialt.

För att inte tala om hur trist och tråkigt det blir .. inga intressanta tv-program, inget umgänge när det är svenskt i backarna och bara sport och snö i tidningarna.

Jag gör som de rekommenderar i den andra kvällstidningen .. jag "sysselsätter mig med pyssel i vinterkylan."

Och när tv:n står tyst och mörk, lyssnar jag på musik och samlar på kodord på Blogspot .. mitt senaste projekt .. tänk om jag skulle satsa på en BOK??

För kodorden som behövs för att kunna kommentera är så trovärdiga, de MÅSTE bara betyda något, eller hur? Som till exempel ..

PALIZIN .. det är helt klart ett nytt läkemedel vid förkylning. "Ta en Palizin och näsan blir ren och fin!!"

GAMBASIT .. det är det som känns i nacke och skulderblad vid alltför ihärdig snöskottning. Gambasit-nacke visst verkar det hemskt och nästan farligt ..

.. medan PUTIPALL är något som man drabbas av vid alltför ymnig alkoholförtäring.

BANCEN .. känns lite hemskt. Ett mörkblått, bevingat andeväsen från andra sidan som hemsöker öde hus eller dyker upp under skogsvandringar när det är mörkt .. huuuu!!

RECYLIFI .. det är ju självklart hämtat från plastikkirurgin. Återvinning av gamla lyft som rasat i väg i oönskad riktning. Alla Rosingar och Gynningar kommer förmodligen att bli recylifitade i jakten på evig skönhet. Miljövänligt låter det också .. morgondagens måste för alla med enorma läppar och jättebröst. "Recylifita om dig .. för en bättre miljö"!

BOUFOR .. låter smaskens, en bakelse med smörkräm, mördegsbotten, sylt och maräng toppad med en jordgubbe .. ahhh!!

.. och nu blev jag jättehungrig och måste kolla i kylskåpet om vi har något Boufor-liknande till eftermiddagsfikat!!!

4 kommentarer:

  1. Du är bara FÖR UNDERBAR! *skrattar högt och länge*

    SvaraRadera
  2. Vill inte störa i ditt ordfrosseri men boufor är inte det ett orkanmått eller något liknande.

    SvaraRadera
  3. AGNETA .. jag älskar kodord! Det händer att jag kommenterar någon okänd bara för att se vad jag får? Tror du det finns en marknad för en ordbok????

    GRANNY .. jag hittar inget bakelseliknande orkanmått men däremot en massa konditorer(?) som har det som efternamn .. ;-)

    SvaraRadera
  4. Absolut, det måste det finnas, så gott som jag skrattade när jag läste dina! Sätt igång och författa din ordbok!

    SvaraRadera