fredag 19 februari 2010

Finns det några ärliga människor kvar???

Det fuskas och myglas i politiken och det enda som känns upprörande är att det sker så oskickligt att man känner sig förolämpad. Hur korkade tror dom att vi är egentligen???

Det fuskas och vinklas i kvällspressen .. men eftersom ingen egentligen läser innehållet i artiklarna så räcker det med en tvetydig och svart rubrik eller ett frågetecken .. så går bloggar, chattar och proffstyckare igång i avsedd riktning.

Det fuskas med livsmedelshanteringen, med miljöarbetet, med sjukförsäkringar åt båda håll och en stor del av svenska folket jobbar svart om tillfälle erbjuds.

Varför ska jag då bli förvånad när jag läser att Paul Anka påstår att hans (ex?) fru erbjöds en finalplats och nästan 100.000 kr per avsnitt i Let´s Dance???

Att det blir underliga röstningsresultat i TV4:s underhållningsprogram är snarare en regel än ett undantag, men det är väl någon sponsor som har synpunkter som måste tillfredsställas .. precis som det var med åldersanpassningen av tittarna till Förkväll.

Men är det något som skulle förvåna mig så var det en politiker som var FÖR något .. som var bra även om det inte var populärt, en kvällstidning som verkligen ville SÄGA något viktigt .. som kanske inte var så säljbart, en TV-kanal som såg till kvalitet och mångfald i stället för tittarsiffror .. som inte riktigt är samma sak!

DET skulle nästan få mig att ramla av stolen ..

5 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt?
    Särskilt när man jämför med sin egen bekantskapskrets där hederligt folk är nästan 100%....

    SvaraRadera
  2. Konstigt var ordet .. och det hemska är att man inte längre blir förvånad. Det är nästan förväntat .. och så blir åtminstone jag, desillusionerad och uppgiven i stället för upprörd och arg .. DET är INTE bra!

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte var sjukan kom in,men den måste ha kommit smygande på oss och en del av oss märkte det inte. Det var nog när folk slutade stoppa sina strumpor ungefär.

    SvaraRadera
  4. Det står mig upp i halsen med fusket och det som gör mig riktigt förbannad är när man presenteras idiotförklaringar på varför det blev som det blev. Har vi så lågbegåvade experter, politiker och så vidare...? Inget är nytt under solen - Clinton hade inte haft sex med Levinsky - han blev bara avsugen. Politiker blir missledda eller missbörstådda och vi i populasen förstår inte det sköna i kråksången. Jag blir så trött.

    SvaraRadera
  5. BDK .. smygande var ordet!! En gång i världen var det totalt oaccepterat att slå på någon som låg .. nu för tiden är det bara då man törs. Att stjäla från den som hade mindre, vänner eller jämnåriga var en så stor skam att ingen gjorde det. Det fanns till och med något som kallades "tjuvheder". Män respekterade i större utsträckning kvinnors rätt att bestämma över hur långt de var villiga att sträcka sig i sin sexualitet och politiker var respekterade och betrodda ...

    .. ungefär samtidigt som man stoppade strumpor, ja!


    GRANNY .. ja, jag tror att vi har precis så lågbegåvade politiker .. det är det enda "yrke" där ingen behöver visa upp ett CV eller ha en utbildning .. eller annat kunnande. Det enda som krävs är att inte ha någon bestämd åsikt om någonting om det inte gäller vad "motståndaren" tycker eller gör .. :-p

    Jag orkar inte bli varken upprörd eller arg längre .. jag blir bara uppgiven och trött.

    SvaraRadera