tisdag 16 februari 2010

Nån jädrans ordning ska det väl ändå va på fruntimmren???

Kommunalrådet Maria Kristoffersson (c) tog tydligen munnen för full när hon kallade riksdagsmannen Karl Gustav Abrahamssons (s) frågor för fåniga vid ett möte i kommunalfullmäktige.

RESPEKTLÖST!!!! .. tyckte K G Abrahamsson och äntrade talarstolen.

Hade vi inte haft samma anfader och .. ja hade hon varit en vanlig människa så hade jag kanske remmat upp Maria .. sa riksdagsmannen manligt och uppfostrande.

Samma anfader??????

Vanlig människa????????

Vad menar karln? Menar han att hon inte är en vanlig människa för att hon är kvinna? Kommunalråd?? Eller .. är det här anfadern spökar???

Och så vore det ju intressant att få veta VILKA människor som den socialdemokratiske riksdagsmannen tycker är vanliga nog för att bli uppremmade??

Kan man möjligen hitta det i partiprogrammet tro???

4 kommentarer:

  1. Stollig gubbe. Remmat upp. Är de skåningar?

    SvaraRadera
  2. hahaha .. nu var du verkligen långt ifrån. Här handlar det om rediga norrlänningar .. riktiga karlakarlar från Vilhelmina som vet hur man remmar upp ett uppkäftigt fruntimmer .. om dom nu inte är släkt förstås????

    SvaraRadera
  3. Hörde inslaget från Vilhelmina. Jag blir så TRÖTT på dessa gubbpampar och deras bortförklaringar. "På skoj, det förstår väl vem som helst?" Javisst, ha-ha-ha, jättekul skämt. Jag hoppas innerligt att denna kvinnorsyn är i avtagande hos den yngre generationen, men jag är kanske naiv?
    Hörde sedan att hon bett om ursäkt för att hon kallat hans frågor fåniga. Men han hade förstås inget att be om ursäkt för, han hade ju bara skämtat.
    Är det förresten nån mer än jag som tror att frågorna faktiskt var fåniga?

    SvaraRadera
  4. Du är absolut inte ensam .. jag är också helt övertygad om att frågorna var fåniga .. det brukar bli så när man är van att inte bli motsagd.

    Men nu undrar jag hur det känns för den stora fisken i den lilla skålen när hela landet plötsligt tittar på Vilhelminas kommunfullmäktige?? Att vara en liten fisk i en stoooor skål är nog inte lika kul .. ;-D

    SvaraRadera