måndag 1 februari 2010

NEEEJJJ!!! Nu vill jag inte ha mer snö ..

.. den vi har räcker och var det inte för att hundarna helst stannar inne så skulle de lätt kunna spatsera ut på vägen närhelst de ville. Det finns inte plats för mer snö här hemma .. högarna täcker staketet helt på vissa ställen och den skottade ytan blir bara mindre och mindre.

Jag tycker inte alls om SMHI när jag läser att det ska bli snöoväder, klass1- och kulingvarning och att vi uppmanas att stanna hemma.

Jag vill inte stanna hemma!! Jag vill helst inte vara vaken heller .. jag är så in till döden trött på snö, livsfarliga istappar, snålblåst, kyla och hopfrysta grejer att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Åhhh ... tänk bara, tänk om det snart kunde bli liiiiite mildare, någon timme med sol som värmer husväggen och ett ynka litet hopp om vår. Men det är väl inte så långt kvar ..

.. det är det väl inte???

3 kommentarer:

  1. Tjena där!

    Varför inte flytta söderut som fåglarna gör??
    Komma tillbaka under juni-september, o sen dra söderut igen? Ska själv flytta från 'isbjörns landet Sverige' till Spanien...!

    SvaraRadera
  2. Haha, det är väl inte SMHIs fel att det snöar? De försöker ju bara meddela om vad som komma skall, så vi kan förbereda oss. Själv älskar jag vinter och hoppas på ännu mer snö. (Min snöslunga var en bra investering...)

    SvaraRadera
  3. Åhhhh ... till SPANIEN!!!! *suck*

    .. och om jag inte får skylla på SMHI, VEM ska jag då skylla på. För jag MÅSTE bara ha en skyldig att gå och muttra över. Medan Maken slungar snö med SIN investering .. ;-)

    SvaraRadera