måndag 1 februari 2010

Vad jag ska träna i år??????????

"Vad ska du träna i år?" .. läser jag i Aftonbladet, och så följer en del hårresande information om vilka träningsmöjligheter som är trendigast i år.

Indoor Walking, med Friskis och Svettis eller gruppträning på Sats .. låter så där lagom onödigt när man som jag kan stövla omkring i skogen med hundarna i stället. Det kan bli väldigt påfrestande för kroppen faktiskt om vi stöter på vildsvinens daglega .. både för oss och för vildsvinen.

Annars så har jag en sån där taggig rund, vinglig plastkudde som man ska stå på ...

.. räknas det???

7 kommentarer:

  1. Men HÄR ÄR DU JU! :-D Vad glad jag blir att hitta igen dig! Hoppas nu du ska känna dig bekväm här. Jag gillar skarpt katten bakom dig, ser ut att ha sjutton rävar bakom örat...
    Ingen träning slår promenader i skogen, åtminstone när det gäller kondition och allmän nyttighet. Däremot kan ren styrketräning förebygga diverse arbetsskador för dom med enformiga jobb. Och artros kan också lindras med styrketräning. Men man behöver inga dyra apparater. Har själv tränat bort mitt onda i knäna genom att böja knäna lutad mot en vägg med en boll bakom ryggen.

    SvaraRadera
  2. Jag trivs jättebra, det är så skönt att befinna sig långt ifrån tjafset och påhoppen på AB även om det är många, många jag saknar. Men bloggen ligger kvar så jag kan logga in och strosa runt bland mina favoriter.

    Och visst är det sant att ingenting kan slå utomhusvistelse. Det är inte bara motion man får .. det är naturupplevelsen, luften och känslan i huden. Men jag skrev mest för att jag tycker att det är lite roligt med all träning som bara görs för att det är trendigt och för utseendet. Jag har OCKSÅ en sån där boll som det är meningen att jag ska ha bakom ryggen eller sitta på och utföra märkliga övningar .. ;-)

    Och OM jag hade beslutat mig för att lägga ner bloggandet .. då hade jag skickat ett mail, för jag vill inte tappa bort dig heller!

    SvaraRadera
  3. Välkommen!

    Vinkar med tassen och frågar om Hittekatte också planerar att flytta hit?

    SvaraRadera
  4. Jahapp...då ska vi se om det går att kommentera här då...Hmm...hehe...jag har närmare till gymmet än skogen..och ingen hund ...som hittar hem när jag har gått vilse!!....så min träning är även i fortsättningen förlagd till tryggheten inomhus...iaf fram till golfsäsongen börjar..
    Hmmm...plastkudde..*fnular med skrynklig nos*...mjae...ehh...kanske...haha!!
    =)))))))))))

    SvaraRadera
  5. Jasså det är här du håller till nu?
    Jag får väl ändra länk på min sida så jag inte tappar bort dig! Lycka till och fortsätt skriv!

    SvaraRadera
  6. Fortsätt och strosa i skogen, du. Själv får jag känslan av ekorrhjul när jag ser "indoor walking" genom de stora fönstren till gymen. Det fanns väl någon "Lindeman" om någon som bodde på en ö och tog snurran hem för att sätta sig i roddmaskinen...

    SvaraRadera
  7. Hmm .. den här bloggen har vissa brister när det gäller att besvara kommentarer ser jag .. *suckar*

    NEA THE CAT ... hur det blir med Hittekatten har jag inte riktigt bestämt, det är lite en fråga om TID. Antingen flyttar jag bloggen eller låter henne gästblogga eller bara berättar om henne på den här sidan .. vad tycker du??

    M .... Åhhh, du är ett tekniskt geni som hittade hit!! *klappar händerna* Och du får väl försöka låtsas att du halkar omkring i skogen med mig när du trampar omkring på ditt gym .. jag ska känna in dig och skicka adrenalinvibbar när jag stöter på vildsvin, blir det bra??? :-)

    HENKE .. yeess, vad glad jag blir när gamla vänner besvärar sig med att hitta hit!!!! Jag tittar regelbundet in på AB och hälsar på alla jag inte kan vara utan .. :-)

    BLACK DIESEL KNIGHT ...Jag får samma ekorrhjulskänsla som du .. till och med de oförglömliga gymbesöken jag själv försökte mig på gav samma känsla. Men det är nog bara för att jag är så lyckligt lottad att jag har nära till naturen och .. minst sagt .. omväxlande terräng!! ;-)

    Såg du min kommentar om PRO i ditt förra inlägg????

    SvaraRadera